TEWC CoE 2 correct 

Вхід

E-mail *
Пароль *
Пам'ятати мене

Тулбокс для вчителів

Тулбокс - це збірка вправ та матеріалів для формування та оцінки громадянських компетентностей на різних предметах у школі та в рамках позаурочної і позашкільної програми. Всі вправи, викладені у Тулбоксі, розроблені або модифіковані вчителями-практиками, контактна інформація яких міститься у кожному доданому матеріалі. Заохочуємо всіх учителів ділитися своїми розробками з колегами і власноруч додавати матеріали до Тулбоксу, попередньо зареєструвавшись на нашій сторінці.

Європейський центр ім. Вергеланда і Програма "Демократична школа" не несуть відповідальності за якість викладених матеріалів, проте залишають за собою право здійснювати редагування тексту і перевірку відповідності вправ заявленій тематиці.

Фільтр

Мінімум 20

Упевнені, що вами не маніпулюють? Сумніваєтесь у власних судженнях? Не знаєте, як реагувати на несправедливість? Хочете навчитись переконувати інших? Тоді ця вправа для вас!

Застосування вправи: На уроці
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: КЗ "Гімназія №12" Кам'янської міської ради
Предмет: Іноземна мова
Тема уроку/години спілкування: Relationships. Discrimination / Стосунки. Дискримінація
Клас: 9
Мета вправи/заняття: Сформувати позитивне ставлення учнів/учениць до неоднозначності, досліджуючи ситуації дискримінації та виключення шляхом групового обговорення альтернативних поглядів із застосуванням умовних речень та лексики з теми; розвинути вміння правильно реагувати на маніпуляції. / Тo develop critical thinking skills about relationships and discrimination; to learn preview focuses on the important aspect of exclusion and elimination in the democratic world; to revise the main lexical points to the topic; to provide an opportunity for students to practise Conditional sentences as they create new situations.
Ключова складова громадянської компетентності: Прийняття невизначеності та неоднозначності
Додаткова/і складова/і компетентності: Впевненість у собі, Гнучкість та вміння адаптуватися
Очікувані результати:

Учень/ учениця:

- інтегрує комунікативні мовленнєві уміння з теми “Relationships. Discrimination” у зовнішній контекст;

- розвиває здатність переносити знання іноземної мови в життєві ситуації шляхом виконання проблемно-пошукової діяльності;

- формує навички висловлювання власних поглядів і думок та запитування про погляди інших, працюючи в групі;

- уміє використовувати лексику з теми ”Демократія” у процесі її критичного осмислення;

- конструює умовні (Conditional) речення в запропонованих обставинах.

Тривалість вправи: 45 хвилин
Інструкція для проведення вправи:

Вправа розрахована на розмір групи 15-18 осіб

  1. Поясніть, що гра “Мінімум 20” - це змагання між групами, де переможе та група, яка набере мінімум 20 балів за 5 раундів. Упродовж І, ІІ раундів у розпорядженні журі є 6 балів, які вони розподіляють між командами, прийнявши колективне рішення під час обговорення за 1 хвилину. У наступних раундах - мінімальний бал - 5, максимальний - 7.
  2. Виберіть трьох учнів/учениць, які будуть у журі (за їх бажанням або тих, яким найбільше довіряє решта групи).
  3. Видайте членам/-киням журі заздалегідь роздруковані інструкції та попросіть ознайомитися з ними в іншій кімнаті.
  4. Об’єднайте решту учасників/-ць у три групи, попросивши кожного/-у по черзі витягнути бейджик (або наліпку) зі заздалегідь роздрукованими зображеннями: “Гримучі змії” (“Rattlesnakes”), “Сліпі кроти” (“The Blind Moles”), “Однолапі динозаври“ (“The Dinosaurs without one paw”).
  5. Скажіть гравцям/-чиням почепити бейджики на видному місці на одязі.
  6. Роздайте гравцям/-чиням реквізит: “Гримучим зміям” - дзвіночки або будь-які предмети, що брязкають/шиплять/шарудять (поліетиленові кульки, зв'язки ключів та т.ін); “Сліпим кротам” - хустинки на очі.
  7. Попросіть “Кротів” добре закрити очі хустинками,  “Однолапих динозаврів” - ліву руку покласти ззаду на талію і не користуватися нею, “Зміїв” - брязкати дзвіночком під час вправи. Поясніть, що перешкоди в двох командах залишатимуться до кінця гри.
  8. Попередьте, що за суперечки щодо рішення журі гравці/-чині будуть вилучатися з гри, а команда втрачати отримані в раунді бали в якості штрафу.
  9.  Поговоріть із журі і переконайтеся, що вони добре розуміють своє завдання, а тоді попросіть їх повернутися до кімнати.
  10.  Розпочніть змагання.

І раунд “Полювання” ("Hunting") - 5 хвилин.

  1. Попросіть гравців/-чинь кожної команди стати в ряд і обійняти людину спереду за талію.
  2. Скажіть, що кожна група, не розриваючи ланцюжка, має вполювати суперників/-ць. При цьому тільки людина в голові групи має право хапати “хвіст” іншої групи.
  3. Дайте групам 1 хвилину порадитися в окремих кутках кімнати щодо ефективної тактики для виконання завдання.
  4. Якщо групи готові, голосно дайте команду “Forward!” (“ВПЕРЕД!”). Через 2 хвилини вигукніть “Stop!” (“СТОП!”).
  5. Попросіть журі розставити бали згідно з інструкцією та коротко прокоментувати оцінки (наприклад, the fastest - найшвидші, more creative - найкреативніші, the slowliest - дуже повільні та т.ін.).
  6. Попросіть одного/-у з членів/-кинь журі зафіксувати результати на фліпчарті.

Згідно із заздалегідь отриманою перед змаганням інструкцією журі найкращій команді “Зміїв” виставляє 3 бали, ”Динозаврам” - 2 бали, команді  “Кротів” - 1 бал.

  1. Попросіть одного/-у з членів/-кинь журі пояснити бали, наприклад: “Третя група не дотрималася тиші” (“The third group did not observe silence”) тощо.

ІІ раунд “Шанс” ("A Chance”) - 8 хвилин.

  1. Поясніть, що на цьому етапі з'являється шанс наздогнати переможців, бо у команди, яка переможе в цьому раунді, всі бали буде помножено на три.
  2. Озвучте завдання для кожної групи:
  • “Гримучі змії”: скласти список слів, дотичних до теми «Демократія», які легко перекласти англійською, якщо відкинути закінчення –а, я.
  • “Однолапі динозаври”: скласти список слів, дотичних до теми «Демократія», які легко перекласти англійською, якщо замінити  закінчення –ція на  – tion /шн/   (/ а/  перед –ція змінюємо на /ей/).
  • “Сліпі кроти”: скласти список слів, дотичних до теми «Демократія», які легко перекласти англійською, якщо замінити  закінчення –(ч)ний на – с
  1. Дайте кожній команді 4 хвилини на підготовку відповіді у їхньому кутку кімнати.
  2. Під час підготовки відповіді підійдіть до команди “Гримучі змії” і дайте листочок з підказкою так, щоб бачили інші учні (Додаток 2).
  3. Попросіть команди записати слова на ватмані, потім зачитати відповідь. Запросіть почати “Змій”, потім - “Динозаврів”, останніми запросіть прочитати відповідь “Кротів”.
  4. Дайте журі 1хвилину для обговорення рішення. Згідно із заздалегідь отриманою перед змаганням інструкцією, журі найкращій команді “Зміїв” виставляє 4*3=12 балів, ”Динозаврам” - 2 бали, команді  “Кротів” - 0 балів. Журі пояснює бали (наприклад, навіть, якщо “Змії” будуть говорити мало, не маючи аргументів, нагородити їх за лаконічність).
  5. У командах “Динозаврів” і “Кротів” знайдуться ті, хто незадоволений нерівністю умов (підказкою для групи “Зміїв”). Простежте, щоб журі нагадало правила і видалило цих учасників/-ць з групи, знімаючи бали з команди.
  6. Журі просить поплескати в долоні всіх, привітавши переможців/-ниць раунду.

ІІІ раунд “Погляд у майбутнє” (“Glance in a Future”) - 15 хвилин.

  1. Поясніть, що мінімальна кількість балів в цьому раунді - 5, за кращі відповіді команди отримують відповідно 6 або 7 балів.
  2. Поясніть, що такі високі бали команди отримують за знання англійської граматики і вміння будувати речення
  3. Дайте кожній групі на підготовку п'яти речень англійською мовою 5 хвилин. Усі речення повинні починатися з “На твоєму місці я б…” (If I were you…).

Можна модифікувати і ускладнити завдання, надавши інструкцію англійською мовою, наприклад:

This game can be played with the whole class, and it focuses on the free use of Conditional Sentences, i.e. we use it at the stage of freer practice. The students have formed  three groups.  Each group is seated in a semi-circle facing a flipchart paper. One of the students leaves the class. In the meantime, you and the other students agree on a word for the student to guess.

When the student returns, other students give him clues using Conditional Sentences. Again, they can make up clues depending on the type of sentences you want to work on. For example, if you and your students have chosen the word 'mustard', the clues might look like this:

  • If I were you, I’d be careful not to get this on my clothes.
  • If I were you, I’d never eat this by itself.
  • If you were a waitress, you would put this on the table next to the ketchup.
  • If I were you, I would always put it on hot dogs.

The student can also ask questions to other students, but he must use the proper grammatical structure. For example: 'If I didn't eat spicy food, would I eat this?'

The game continues until the student says the correct answer.

Activity can be easily adapted to other types of Conditional Sentences.

  1. Дайте кожній команді 1 хвилину на зачитування відповідей.
  2. Починають “Змії”, потім “Динозаври”, останніми, як завжди, будуть “Кроти”.
  3. Дайте журі час для обговорення рішення та оголошення балів. Згідно із заздалегідь отриманою перед змаганням інструкцією журі команді “Зміїв” виставляє 5 (7) балів, ”Динозаврам” - 5 (7) балів залежно від прогресу у відповіді, команді “Кротів” - 5  (7) балів відповідно.
  4. Поспостерігайте кілька хвилин за реакцією учасників/-ць на результат раунду. Потім оголосіть, що насправді гра завершилася.
  5. Простежте, щоб журі записало результати раунду на фліпчарті, підрахувало бали і, згідно інструкції, повідомило, що “Гримучі змії” вже набрали 20 балів, отже сенсу ще в 2 раундах немає.

Дебрифінг (обговорення). Debriefing - 15 хвилин.

Пригадайте основні етапи гри, а тоді поставте учасникам/учасницям такі запитання:

  • Як ви почувалися під час гри? Як змінилися ваші емоції і на якому етапі?
  • Які почуття ви відчули, коли зрозуміли, що раундів буде не п’ять, а три?
  • Наскільки вам було складно чи легко погоджуватися з думкою журі?
  • Як це – покидати групу і ставати вигнанцем/-кою?
  • У яких ситуаціях у реальному житті жертв звинувачують у їхньому становищі?
  • Які аспекти гри мають зв'язок з реальним життям? (наприклад, несправедливість, праця в умовах обмежень, перешкод)
  • Які б поради ви надали людям, які опиняються в меншості в житті?
  • Why do you think children have a human right to learn and develop?
  • Was it easy to find things you aren’t able to do?
  • Do you understand the difference between things you would like and what you really need?
  • What did you learn about one another?
  • What was the most surprising thing you learnt about your fellow student?
  • What does this activity tell you about our world?
Підсумок за результатами проведення вправи:

Учні/учениці розуміють, що в житті не завжди все йде за планом і сприймається однозначно. Діти практикують толерантність до меншин, людей з інвалідністю, дотримуючись певної позиції з урахуванням суперечливої інформації.

Додаткові матеріали: Завантажити файл...
Роздаткові матеріали: Завантажити файл...
Використані джерела:

Усі різні - усі рівні. Ідеї, ресурси, методи і вправи для неформальної міжкультурної освіти молодих людей та дорослих / Пет Брендер, Руї Гомеш та ін. - Європейський центр ім. Вергеланда, 2016. - с. 114 - 124.

Необхідне обладнання/матеріали, облаштування класу, тощо: Наліпки або бейджи для кожного/-ї учасника/-ці з зображенням крота, змії, динозавра; фліпчарт для захисту рахунку після кожного раунду; інструкція для кожного/-ї члена/-кині журі; набір дзвіночків або ключів для “Гримучих змій”; хустинки на очі для “Кротів”; годинник чи секундомір; дзвоник для журі як сигнал для закінчення раунду; листи ватману для записів відповідей на запитання у групах; досить просторе приміщення для рухових активностей.
Коментарі:

Під час виконання вправи гравці/-чині не знають, що змагання нечесне. Однак, вони дізнаються, що правила були нечесними і одна команда “Гримучих змій” завжди мала найкращі шанси у суддів. І,ІІ раунди проводяться так, щоб створити ілюзію рівних можливостей, але дві команди мають “перешкоди” (зав'язані очі, користування однією рукою, відсутність підказок). Таким чином учні/-ениці набувають досвід несправедливості. ІІІ раунд виглядає як справедливий. Під час обговорень журі має показово видалити хоча б одного/-у гравця/-чиню і зняти з команди “Кротів” або “Динозаврів” бали. Під час дебрифінгу та оцінювання вчителю/-ьці треба відрефлексувати емоції та звернути увагу на несправедливість, що часто трапляється в реальному житті.

Якщо ви помітили помилку, то виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter

logos foot new

Програма реалізується у співпраці з Благодійною організацією “Центр освітніх ініціатив”, Всеукраїнським фондом “Крок за кроком” та Благодійним фондом "SaveEd" за підтримки Міністерства освіти і науки України та фінансується Міністерством закордонних справ Норвегії


krok za krokom coi whitesavED logo white transparent

© 2024 Програма підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа», Європейський центр ім.Вергеланда